Followers

Saturday, November 10, 2012

Air tangan Engineer to be !

Hye guys ! Happy Saturday semua :) Mesti hari ni korang semua keluar berjimba dengan gembiranya kan ? Ada yang dating dengan pakwe ,Ada yang hang out dengan kawan2 and ada yang pergi vacation sana sini and of couse aku hanya terjelepok dekat rumah memikirkan masa depan yang tak tahu lah cerah ke ? gelap ke ? Tapi tapi tapi kan,hidup I takde la boring sangat dekat rumah ni walaupun takde pakwe nak bawak pergi jalan2,takde duit nak pergi vacation yang hebat ! At least pagi tadi I bangun awal ok u olls untuk pergi pasar beli barang untuk memasak lunch yang hebat pada hari ni. So I wanna to u olls semua I dengan my friend suma masak lunch hari ni ok ! Ingat senang ke nak jadi housewife berjaya,susah ok ! Bangun pagi beli barang mentah,prepare barang tu sebelum masak,potong ayam,potong sotong,potong sayur nasib baik tak potong jari maaaa !! Fuh ! so di sini gua ingin nyatakan gua sayang mak gua sebab beliau adalah seorang Isteri yang berjaya sebab selalu jaga makan minum kami sekeluarga. I LOVE YOU MA :)

Ok,banyak sangat dah merapu ni.Actually plan masak memasak ni sebenarnya dah lama plan dari minggu lepas lagi tapi dek kerana test yang banyak gila nak mati last week, we all terpaksa la cancel semua plan yang ada sampai satu malam tu ada orang stress test sampai masak bihun goreng pukul 1 pagi ! siyes i'm proud to be engineer ! ahaks :)

So,tanpa berlengah lagi I wanna show u olls menu yang kiteorang berjaya masak tengah hari tadi ! Siyes berpeluh2 ok.Sekarang aku baru tahu kenapa kalau pergi makan besar dekat Kuala Perlis bapak mahal gila nak mati sebab penat ok nak buat itu ini.Tapi aku tetap taknak pergi makan sana lagi dah,siyes cekik darah padahal bukan sedak mana pun ! Ni makanan aku masak ni semua modal kecik je,kalau makan kat kedai mahu cakap kat tuan kedai "Pakcik ada kerja kosong tak sebab saya takde duit nak bayar" hahahahaha :)
Inilah menu yang berjaya di masak pada hari ini ! jeng ! jeng ! jeng ! sapa kata engineer tak pandai masak tu boleh terjun lombong sekarang ~


Menu utama Ikan siakap steam yang hanya bermodalkan RM12 ! tak payah pergi kuala Perlis nak makan ni sebab nanti korang kene bayar lebih dari 30 hengget tak silap aku..bapak cekik darah ok !


Tomyam ehem !! ehem !!


Sotong goreng kunyit 


Kerabu sotong menu favorite aku kalau nak masak ! memang aku suka buat menda ni sebab ianya cepat,senang dan ringkas main campak2 je :)


Sayur goreng sos 


Ikan cencaru goreng berlada 


Sambal Bilis


Ok ni lah meja makan kami yang cukup AWESOME lagi menajubkan ! makan mewah tapi mampu makan atas lantai je la =,=" sedeh bukan tapi takpe asalkan makanan suma sedap gilos

ok ! tu je la menu masakan kami yang hanya bermodalkan Rm38 hengget dan mengunakan multicooker and rice cooker je  ! Siyes aku tak tipu langsung maa ! Trust me ! I'm Engineer to be ;) ahaks berlagak gilos 
Kalau kau makan dekat kedai bapak mahal gila nak mati cecah beratus2 dan belum tentu sedap pun makanan yang dorang serve tu..Masak sendiri murah gila,sedap dan bersih pulak tu..cuma perlu rajin je la bangun awal pagi pergi pasar tani.So,selaku pelajar berbajet rendah yang mahu makan mewah jalan terbaik adalah pergi pasar sendiri,siang ikan sendiri,masak sendiri ! Jimat duit boleh makan sampai malam :)
Tapi yang peritnya masa dekat dapur tu lah,panas kot berpeluh2.Masa masak2 tu kiteorang pun terfikir la bukan senang nak jadi housewife tahu ! so laki2 suma tolong la respect bini korang yang tak bekerja tu !Even dia housewife pun dia lagi busy dari orang bergaji besar ok ;)


That's all from me untuk hari sabtu yang cukup Awesome ni ! See,tak pergi KL pun takpe orang tak jemput kan sebab dekat rumah ni pun boleh makan sedap tahu !! ok adios ! sapa nak recipe sila leave ur komen ! nanti gua bagitahu ok :) adiosss~~~~

1 comment:

119th of 0509 said...

in case ada lebih2 tu apa kata bagi kat akem dgn halim. aku x kisah.hahaha